Més informació [ Detall d'activitat

 
7092991709   Com expliquem la mort als alumnes amb diversitat funcional o amb processos de malaltia?
2023-2024   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   10/4/2024 - 22/5/2024 (15 hores) de 17:30h a 20:00h
   CRP del Tarragonès
   Autovia de Salou, s/n (C.E. edif. Llull) (Tarragona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Tarragonès
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   01/01/2024 - 10/04/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs està específicament dirigit als professionals que han cursat La mort visita l'aula. Què fem? Es tracta d'un aprofundiment en situacions de pèrdua d'alumnes amb diversitat funcional i malaltia i, específicament, en contexts de centres d'Educació Especial.
  
Objectius   1. Adquirir habilitats per saber tractar les pèrdues en nens amb necessitats educatives especials
2. Adquirir habilitats personals per viure amb esperança i fortalesa l'acompanyament de malaltia o final de vida
3. Donar eines i recursos per motivar l'aprenentatge del dia a dia, adaptant-se a les condicions de salut dels nens
4. Hospitalitzats o que requereixen un mestre domiciliari
  
Continguts   1. Com expliquem la mort als alumnes amb diversitat funcional o amb processos de malaltia?

1. Com expliquem la mort als alumnes amb diversitat funcional o amb processos de malaltia
2. Pèrdues i dol en nens amb diversitat funcional i nee
3. Com acompanyem al nen en el procés de malaltia? domicili i hospital
4. Eines d'aprenentatge i recursos personals per sostenir els processos

2. Pèrdues i dol en nens amb diversitat funcional i nee

2.1. Com abordar les pèrdues i el dol: integrem les diferencies, formes creatives per persones singulars
2.2. Com donar la noticia de la mort, fem servir les altres capacitats
2.3. El professional com instrument d'ajuda, Què pot facilitar el mestre?
2.4. La família com sistema vinculat a la pèrdua, Cóm ens afecta el entorn?

3 . Com acompanyem al nen en el procés de malaltia? Domicili i hospital
3.1. Eines d'aprenentatge i recursos personals per sostenir els processos
3.2. Entendre com viu el nen la situació de malaltia en el seu dia a dia. Aspectes rellevants
3.3. Com avaluar els condicionants que poden afectar al nen i al seu aprenentatge
3.4. Viure amb consciència la vida, la mort i la malaltia. Facilitem aprenentatges
  
Formador/a   Cardona Montaña, Guifré Checa Casado Lorenzo-Penalva Lucas, Montserrat Gavaldà Cortés, Alba , Maria
  
Avaluació   Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent
  
Requisits de  certificació   Assistència a un 80% de les sessions i presentació de les tasques encomanades.
  
Persones  destinatàries   Professional EAP, orientadors de centre, MEE Primària i mestres de centres d'Educació Especial del Servei Territorial de Tarragona
  
E-mail   e3900034@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   10/04/2024   1730   2000 
 Sessió 2   dimecres   17/04/2024   1730   2000 
 Sessió 3   dimecres   24/04/2024   1730   2000 
 Sessió 4   dimecres   08/05/2024   1730   2000 
 Sessió 5   dimecres   15/05/2024   1730   2000 
 Sessió 6   dimecres   22/05/2024   1730   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent